Szkolenia

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, zaangażuj mnie, a zrozumiem.”
Konfucjusz

 

Specjalizuję się w prowadzeniu praktycznych szkoleń grupowych opartych o zaangażowanie w rozwój osobisty, uważność (mindfulness), samoregulację emocji, komunikację empatyczną wg koncepcji „NVC” Marshalla B. Rosenberga (ang. „Nonviolent Communication”, w Polsce znanej pod nazwą „Porozumienie Bez Przemocy”) oraz umiejętności mediacyjne w rozwiązywaniu konfliktów i sporów.

Szkolenia dedykuję osobom i społecznościom zainteresowanym własnym rozwojem i świadomym życiem, małżeństwom, rodzinom, grupom zawodowym (mediatorzy, specjaliści pracujący z rodzinami, nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy, trenerzy, menedżerowie, liderzy organizacji itd.).

 

Szkolenia „szyte na miarę”

Programy szkoleń, ich tematykę, zakres, zasady współpracy, czas trwania, terminy itd. każdorazowo przygotowuję w oparciu o indywidualne potrzeby każdego zleceniodawcy.

Szkolenia (otwarte i dla grup zamkniętych) prowadzę metodami aktywnymi (prezentacje, studia przypadku, dyskusje moderowane; scenki dramowe; praca na realnych przykładach z praktyki itp.). Zawierają ona treści teoretyczne i część praktyczną, podczas której zdobyta wiedza jest utrwalana w ćwiczeniach mających zastosowanie w życiu/pracy.

 

Szkolenia w nurcie komunikacji NVC (Nonviolent Communication)

Zapraszam do kontaktu, jeśli środowisko w którym pracujesz czy współdziałasz potrzebuje wsparcia w zakresie komunikacji, umiejętności pokojowego rozwiązywania sporów i współpracy opartej na wzajemnym uwzględnianiu potrzeb.

Oferta kierowana jest do szkół (nauczycieli, uczniów, rodziców), a także firm/instytucji i innych społeczności.

Celem prowadzonych przeze mnie praktycznych szkoleń z komunikacji w relacjach jest poznanie i doskonalenie umiejętności porozumiewania się w sposób świadomy, by z uważnością i empatią odnosić się tak do samego siebie, jak i drugiego człowieka. Zawierają część teoretyczną, czyli podstawy NVC (4 kroki – obserwacja/fakty, emocje, potrzeby, prośba/propozycja) oraz część praktyczną, podczas której zdobyta wiedza jest utrwalana w praktycznych ćwiczeniach mających zastosowanie w życiu/pracy.

Dzięki takiemu modelowi komunikacji otwiera się przestrzeń na doświadczanie i regulację własnych emocji, jak też zrozumienie stanów emocjonalnych innych osób. Umożliwia to identyfikowanie i wyrażanie własnych potrzeb oraz empatię dla tego, co jest ważne dla drugiego człowieka. Buduje bezpieczeństwo i zaufanie w relacjach, umacnia je i umożliwia satysfakcjonujące współdziałanie. Stanowi punkt wyjścia do współpracy w duchu mediacyjnym, opartej na wzajemnym zrozumieniu potrzeb, aby w oparciu o nie wspólnie szukać rozwiązań sytuacji spornych, budować harmonijne związki, umacniać ważne relacje.

 

Szkolenia z mediacyjnego podejścia do konfliktów w relacjach, społecznościach

Zapraszam na szkolenia z zakresu mediacji. Kieruję je przede wszystkim do osób zarządzających zespołami i projektami, do psychologów, pedagogów, trenerów, coachów, do kadry kierowniczej (oświata, biznes, administracja publiczna itd.), do członków zarządów i liderów w organizacjach, specjalistów ds. HR, prawników i mediatorów. Udział w nich umożliwia zdobycie umiejętności oraz rozwijanie kompetencji osobistych oraz zawodowych w oparciu o mediacyjne podejście.

Szkolenia obejmują zagadnienia z obszaru psychologii konfliktu, zasad i podstaw mediacji transformatywnej i terapeutycznej, komunikacji empatycznej NVC wg Marshalla B. Rosenberga. Pozwalają nabyć umiejętności prowadzenia negocjacji problemowych i budowania współpracy opartej na wzajemnym uwzględnianiu potrzeb stron. Każdy moduł szkoleniowy składa się z części teoretycznej oraz treningu umiejętności komunikacyjnych i mediacyjnych. Jedną z zalet moich szkoleń są studia indywidualnych przypadków wnoszone przez uczestników oraz możliwość superwizji w trakcie zajęć.

Nabyte przez uczestników umiejętności przydatne są w rozwiązywaniu trudności w relacjach w codziennym życiu we własnych środowiskach, zarówno w sferze zawodowej jak i prywatnej. Zdobyta wiedza i praktyczne jej aspekty utrwalane podczas zajęć, pozwalają na głębszy i lepszy ogląd natury wszelkich konfliktów. Umożliwiają w przyszłości sprawne i adekwatne do sytuacji życiowych stosowanie poznawczych technik, narzędzi, metod, bez względu na rodzaj i obszar sporów.

 

Indywidualne szkolenia z komunikacji empatycznej

Jeśli wolisz samodzielnie pracować nad własnym rozwojem pod moim kierunkiem, można umówić się ze mną na pracę online lub stacjonarnie w gabinecie w centrum Warszawy (zakładka Warsztaty Komunikacji). Prowadzę warsztaty dla osób indywidualnych oraz dla par/małżeństw.